Fra studerende

Gode fortællinger.

Børnehuset Molevitten er i konstant udvikling både ud fra nye behov hos børn og familier og ud fra nye regler og rammer.

Vi involverer løbende forældre og medarbejdere i denne proces.

Under ”gode fortællinger” samler vi på fortællinger om det, som vores studerende oplever vi allerede lykkes med, så vi kan fastholde dette og eventuelt udvikle det endnu mere.

Positiv oplevelse i Molevitten
Af Terese Johansen, pædagogstuderende i vuggestuen

Jeg har mange ting jeg kunne fremhæve, men da jeg blev bedt om at nævne en ting vil jeg tage udgangspunkt i mig selv som studerende og noget af det der har gjort mest indflydelse på mig. Det er nemlig hvordan jeg oplevede og stadig oplever det at være studerende i Molevitten afd. Trekløveren. Jeg blev nemlig positivt ”overvældet” da jeg startede som studerende. Jeg oplevede (og oplever stadig) at være kommet ud i en institution der går meget op i at alle skal have det godt, de studerende får en arbejdsplan der ligner de andre, med nogle lange dage og nogle korte dage. Man får som studerende ansvar, bliver taget ind under vingerne og guidet gennem tingene. En styrke jeg i den forbindelses har oplevet er at det er okay at stille sig undrende overfor nogle ting og at der er en åbenhed for at prøve noget nyt. Jeg oplever ikke på nogen måde at jeg som studerende får de trælse opgaver, tværtimod at jeg er på lige fod med de andre. Det er i mine øjne en stor kvalitet og på ingen måde en selvfølge.

Et godt sted at lære og være
Af Mathilde Gade, studerende i børnehaven

Min mest brugte sætning, når jeg har skulle beskrive børnehuset molevitten for andre er "at det er godt sted at være og et godt sted at lære." Man bliver fra første dag sat ind i hverdagens rutiner, får ansvar og bliver inddraget. Dette er noget som har været med til at motivere min arbejdsindsats som studerende, da personalet i huset har set mig som en del af teamet og set mig som en ligeværdig medarbejder. I forbindelse med min opgave har jeg kørt en forløb, hvor jeg gik fra hver uge. Dette har gjort at mit forløb blev en succes, da der var mulighed for at gå fra og jeg fik opbakning både fra kollegaer og forældre. Så hvis du vil ha en god praktik, så skal du vælge Børnehuset Molevitten.

Ansvar giver motivation
Af Pernille Kahlert, PA-elev i børnehaven

Da jeg var i praktik i et halvt år i børnehaven på Nymøllevej, lærte jeg meget af børnene, kollegaerne og forældrene. På min første dag blev jeg sat ind i hverdagens rutiner, jeg fik ansvar og blev inddraget allerede den første måned jeg var der. Når man som studerende/elev får det samme ansvar som sine kollegaer får, er det med til at motivere en, og føle at man er en del af holdet. Som studerende/elev får man den samme arbejdsplan som ens kollegaer, der er lange og korte dage. Jeg oplevede at jeg fik ansvar, blev taget ind under vingerne af mine kollegaer. Jeg blev guidet igennem tingene, hvis jeg skulle have hjælp til noget. Jeg kunne altid regne med kollegaerne. Jeg havde 18 mål jeg skulle gennemføre på det halve år, det var forskellige aktiviteter hvor jeg fik opbakning af både kollegaer og forældrene. Jeg er glad, taknemlig for at jeg kom i praktik i børnehaven på Nymøllevej, det var den bedste praktik.

Ligeværdighed og positiv energi
Af Nivetha Soppiramaniam, Pædagogstuderende i vuggestuen

Jeg har som studerende været hos Børnehuset Molevitten, vuggestuen trekløveren, og kan varmt anbefale det til andre! Som studerende har jeg kun oplevet at blive behandlet ligeværdigt med resten af personalet. Hos trekløveren er jeg altid blevet mødt med positiv energi fra personale og ikke mindst forældre. Mit forløb hos molevitten har været lærerigt og personalet er altid klar til at svare på mine spørgsmål. Min rygsæk er nu fyldt med en masse nye oplevelser, gode og sjove stunder og i hvert fald også utrolig meget læring! En praktik jeg altid vil huske.