Trekløveren - vuggestue

Vuggestuen

I vuggestuen er der 5 stuer: Smørblomst,  Solsikker, Anemone, Kornblomst og Bellis. Der er to gode legepladser og stuerne arbejder sammen i to teams, så selv om vi er et stort hus, er det nærhed og ro der prioriteres.

I vuggestuen ser vi hvert enkelt barn som et selvstændigt individ med forskellige evner og kompetencer og vi tilstræber at tilgodese barnets individuelle behov. Vi styrker børnenes selvværd, selvhjulpenhed og sociale liv via leg, samvær og aktiviteter. Vi finder det vigtigt, at børnene er nysgerrige og har lyst til at fordybe sig. Derfor bestræber vi os på, at der er god tid til leg og plads til fordybelse.

Vi prioriterer udelivet højt og mener, at det er vigtigt, at vi så vidt muligt er ude hver dag. Udelivet udvikler barnet ved, at det har mulighed for at bruge sine sanser, sin krop, opleve naturen, afprøve og eksperimentere. Ud over at være på legepladsen bruger vi også nærmiljøet, hvor vi tager på små ture, som giver store oplevelser.

Forældresamarbejde

I skal, som vuggestueforældre føle jer trygge ved at have jeres barn i vuggestuen. Derfor finder vi det værdifuldt, at samarbejdet mellem forældre og personale bygger på tillid, åbenhed og gensidig respekt. Vi ønsker, at I som familie får en god start og at I altid føler jer velkommen hos os.

Inden jeres barn starter i vuggestuen, opfordrer vi jer til at komme på besøg, så vi kan hilse på hinanden. Her får I mulighed for at fortælle om jeres barn, så vi på bedste vis kan imødekomme barnets behov fra start.

Vi prioriterer forældresamarbejdet højt og lægger stor vægt på den daglige kontakt ved både aflevering og afhentning.

Mad og Frugtordning

I vuggestuen har vi madordning, hvor børnene får varm mad midt på dagen. Dette måltid er inkluderet i taksten. Vi har en madmor, som laver sund varieret mad med masser af grønt.

Se smileyordningen ved at klikke på link: VirkSide (findsmiley.dk)

I vuggestuen skal I betale for formiddags - og eftermiddagsmad. Se nærmere under "Information om frugtordning".

Vuggestuefolder 2024 -2.pdf

Shape Created with Sketch.